سئو و بهینه سازی

سئو فرندلی و سرچ انجین فرندلی

سئو فرندلی SEO Friendly

سرچ انجین فرندلی Search Engine Friendly

ویژگی های یک سایت خوب و سئو فرندلی چیست؟

سرچ اینجین فرندلی بودن معناست که موتور جستجو بتواند سایت شما را به راحتی در دسته ی خاص خودش قرار دهد و کرولر آن به راحتی بتواند در سایت شما بخزد و سایت و مطالبش را ایندکس کند. پس منظور از دوست بودن با موتور جستجو فراهم کردن یک محیط مناسب برای پذیرایی از کرولرها و خزنده های موتورهای جست وجو است. که چند فاکتور اساسی دارد :

انتخاب پیوند یکتای مناسب برای مطلب
یکی از مهمترین فاکتورهای سئو داشتن یک آدرس پیوند یکتای مناسب برای مطلب است. در انتخاب پیوند یکتا(آدرس مطلب) باید دقت کنید که هر بخش با DASH ( / ) از هم جدا شود و از حروف کوچک استفاده شود برای مثال به تصویر زیر دقت کنید :
داشتن یک وبسایت سرعت بالا هم شما را نزد گوگل محبوب می کند و هم نزد کاربرانتان پس در دنیای سرعت شما هم سریع باشید. هرچه سرعت لود سایتتان بیشتر باشد بهتر است!

شما عزیزان متوانید جهت مشاوره با ما در تماس باشید. 66720986-021

انتخاب عناوین و توضیحات منحصر به فرد برای مطالب مختلف
اولین نکته در نظر گرفتن انتخاب عنوان مناسب و صد البته منحصر به فرد برای هر مطلبتان می باشد که عنوان باید طولی بین 60 تا 65 کاراکتر داشته باشد. همچنین توضیخات هر پست ارسالی در وبسایت شما نیز باید حداکثر طول 150 کاراکتری داشته باشد. که یه نکته مهم دیگر در نوشتن توضیحات و انتخاب عنوان برای مطالب به کاربردی کلمات کلیدی در بخش توضیحات و عنوان مطلب است.

مطالب منحصر به فرد منتشر کنید
انتشار مطالب کپی هم به اعتبار شما نزد کاربران لطمه میزنه هم باعث میشه که اعتبار شما در گوگل کم شود پس سعی کنید کپی کننده نباشید بلکه ناشر باشید.تا در جستجوهای مردم جایگاه بهتری در نتایج پیدا کنید.

تصاویر مطالب انتشاری در سایت را سئو کنید
استفاده از تصاویر در مطالب بسیار مهمه چرا که مطلب شما رو جذاب میکند و میزان انتقال مطلب را افزایش می دهد. همچنین اگر سئو شده باشند کمک میکنه تا در جستجوهای تصویری هم حضوری پر رنگ داشته باشید. سئو تصاویر به چندتا نکته عمده خلاصه میشه :

  • استفاده از تگ ALT
  • استفاده از تصاویر کم حجم
    (که برای کاهش حجم تصاویر اگر کار با فتوشاپ رو بلدین میتونید از فتوشاپ استفاده کنید و اگر هم بلد نیستید از ابزار آنلاین smushit استفاده کنید.)
  • استفاده از ساختار درست و معنادار برای صفحات سایت
  • استفاده از ساختار معنادار برای صفحه به این معناست که صفحه دارای بخش های زیر باشه:
  1. هدر
  2. وجود بردکراب در هر صفحه
  3. استفاده از تگ های عنوان برای ایجاد عنوان مطلب (h1 و h2 و h3 و …)
  4. استفاده از فرمت مناسب برای متن – هر بخش از متن را با پارگراف و عنوان های جداگانه برجسته کنید.
  5. وجود بخش درباره نویسنده مطلب
  6. وجود فوتر
    (موردی که در اینجا اشاره شد میتواند سایت شما را تا حد زیادی سئو فرندلی (SEO Friendly) کند مطمئنا موارد دیگری هم برای بهبود سئوی سایت وجود دارد که شما می توانید با دنبال کردن مقالات سئو در بخش آموزش رایگان سئو یاد بگیرید.)

شما عزیزان متوانید جهت مشاوره با ما در تماس باشید. 66720986-021

براتون مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *